piątek, 22 maja 2015

Tag książkowy

Hejka!
Dziś mam dla was książkowy tag, czyli po prostu tag, w którym odpowiadam na pytania dotyczące książek :)

Pytanie 1.
Jakie gatunki książki najczęściej wybierasz?

Najczęściej czytam fantastyczne, sci-fi, romanse, dramaty, melodramaty :) To są moje ulubione i tylko takie czytam

Pytanie 2.
Która z postaci książkowych jest najbardziej podobna do Ciebie lub, którą chciała byś być?

Hmm... wydaje mi się, że jest to Hermiona z Harry'ego Potter'a ponieważ obydwie uwielbiamy książki, jestem inteligentna, tak jak ona, z charakteru, zachowania mam wrażenie, że tez jestem do niej podobna.



Pytanie 3.
Jaką książkę dałabym koniecznie mojemu dziecku do przeczytania?

Na pewno dam mojemu dziecku wszystkie książki jakie  posiadam, aby je przeczytało. Natomiast jeśli chodzi o książkę, dzięki którym zachęciłabym je do czytania i miała by to być taka jedna z pierwszych większych książek przeczytanych z własnej woli to na 100% dałabym książkę pt. Babcia na jabłoni. Tą książkę dostałam od kogoś chyba 6 lat i czytałam ją już kilka razy, bardzo mi się spodobała i pewnie jeszcze nie raz ją przeczytam.



Pytanie 4.
Wolisz książki w wersji papierowej, audiobooki czy ebooki?

Tutaj bez wahania mówię tradycyjne, papierowe książki. Audiobooków nie znoszę, a do ebooków nie mam czytnika, przeczytałam tylko jednego ebooka i to na telefonie, więc tu też jestem na nie.

Pytanie 5.
Jaka książka zrobiła na tobie największe wrażenie?

Pierwszą książką, która przyszła mi na mysl jest Chłopcy z Placu Broni czyli lektura szkolna, omawiana w 5 lub 6 klasie podstawówki. Dlaczego ją wybrałam? Ponieważ bardzo spodobała mi się akcja, polubiłam bohaterów i co najważniejsze końcówka bardzo mnie poruszyła. Przysięgam, nigdy nie płakałam tak bardzo przy czytaniu książki jak tutaj.

Pytanie 6.
Jaka książka nie zrobiła na tobie wrażenia?

Zbuntowana czyli druga część serii Niezgodna. oczekiwałam wiele po tej książce i zawiodłam się strasznie.

Pytanie 7.
Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?

W zasadzie to chyba do mnie bardziej pasuje druga opcja, ponieważ kiedy jakaś książka mnie nudzi to po prostu zaczynam inną, ciekawszą i czytam ją od początku do końca, a tą, którą pozostawiłam nie dokończoną kończę po jakimś czasie.

Pytanie 8.
Najczęściej czytasz wypożyczone książki, czy raczej preferujesz własny zakup?

Zdecydowanie preferuje własny zakup, a to dlatego, że w mojej szkolnej bibliotece nie ma ciekawych książek. Więc książki kupuje, czasami pożyczam od kuzynki.

Pytanie 9.
Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy niezależnie od swoich zainteresowań?

Uważam, że każdy człowiek powinien przeczytać jakąś książkę o życiu ludzi podczas wojny, dlatego podam dwa tytuły. Pierwszy Kamienie na szaniec a drugi Biegnij chłopcze, biegnij o tym mogłabym pisać bardzo długo. Tak więc w skrócie, warto je przeczytać, aby zobaczyć jak żyli ludzie walczący na wojnie, a drugą, aby przekonać się jak ciężkie życie miały dzieci.

Pytanie 10.
Czy oceniasz książkę po okładce?

Nie, ale oceniam okładki :)

Pytanie 11.
Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeśli tak to jaka była największa ilość książek, którą kupiłaś?

Oczywiście, że ulegam. Zawsze zamawiam książki z tej samej strony, gdzie ceny są dużo niższe lub kupuje w biedronce czy lidlu, gdzie często można znaleźć fajne pozycje w niższych cenach. Nie wiem jaka była największa ilość. Ostatnio kupiłam 7 w ciągu dwóch dni, więc to chyb to.

Pytanie 12.
O jakiej książce marzysz choć puki co nie możesz jej mieć?

Marzę o czwartej części Kronik Białego Królika, ale niestety nie będzie jej :(

Pytanie 13.
Ile książek liczy twoja biblioteczka?

Musiałam iść policzyć :) Mam 52 książki plus jeszcze słowniki, atlasy, albumy itp. oraz książki, który nie są moje, których nie czytałam, ale są na mojej półce, ponieważ nigdzie nie było miejsca na nie.

Pytanie 14.
Co najpierw książka, czy ekranizacja?

Oczywiście, że książka, staram się nie oglądać ekranizacji zanim przeczytam książkę, choć, niestety, zdarza mi się to.

Pytanie 15.
Co teraz czytasz?

Alicja królowa zombi  czyli trzecia część Kronik Białego Królika


I to już wszystkie pytania, było ich dosyć sporo, ale bardzo fajnie mi się na nie dopowiadało :) Dzięki temu możecie się o mnie trochę dowiedzieć.

Zachęcam was do komentowania i do zaglądania tutaj:

Facebook: klik
Instagram: mojswiatksiazek
Mail: mojswiatksiazek@wp.pl

Paa!

Brak komentarzy: