czwartek, 16 kwietnia 2015

Kuba i Amelia/Amelia i Kuba RECENZJA

Dziś mam dla was kolejną recenzję :) tym razem jest to ,,Amelia i Kuba/Kuba i Amelia godzina duchów" zapraszam do czytania :))





Tytuł: Amelia i Kuba/ Kuba i Amelia godzina duchów
Autor: Rafał Kosik
Wydawnictwo: Powergraph
Liczba stron: 256/280
Rok wydania: 2014

 Oto na nowe osiedle sprowadzają się nowi mieszkańcy. Jedenastoletnia Amelia poznaje jedenastoletniego Kubę, a zwykła przeprowadzka okazuje się początkiem nowej przygody, w którą zamieszani będą: Amelia i Kuba, szalony naukowiec, legwan Franek, sąsiadka- pani Kożuszek, nadpobudliwy pies Imbir, pewna nierozgarnięta Celebrytka, nowa linia jogurtów, wybitnie inteligentny brat Amelii i wybitnie postrzelona, złośliwa siostra Kuby. No, i jeszcze... DUCHY. Takie całkiem współczesne. 

 Zacznę od tego, że jest to dwu książka i, jak nas informuje wydawnictwo, adresowana jest  dla dzieci w wieku 7/11 lat, czyli idealnie moja kategoria wiekowa xd
Pewnie wiele z was nie ogarnia fenomenu dwu książki i zapewne każdy zadał sobie pytanie ,,Po co wydawać tę samą historię w dwóch książkach?" Niby jest ta sama historia, ale jednak te dwie książki to co innego. Kuba i Amelia opowiedziane jest z perspektywy chłopca, jak można się zresztą domyśleć. Są tu jego przemyślenia, co najlepsze, rzeczy, które dzieją się w jego domu,a wszystkie te sceny przepełnione są mega dawką humoru. Natomiast w Amelia i Kuba jest przedstawiona cała ta historia z perspektywy Amelii, jej przemyślenia, marzenia rozterki oraz zdarzenia, które miały miejsce w jej domu.
 Niewątpliwie te książki są czymś zupełnie innym, nigdy nie spotkałam się z dwu książka, ale może jeśli wy tak, to koniecznie dajcie mi znać. Więc, moim zdaniem to był świetny pomysł ze strony pana Kosika. Najlepsze było to, że kiedy czytałam najpierw AiK w wielu momentach myślałam sobie ,,Ciekaw co o tym myśli Kuba" a później mogłam uzyskać odpowiedź na moje pytanie. Wcale też mi nie przeszkadzało, że była to ta sama historii, ponieważ kiedy były te same opisy, dialogi itp. to po prostu czytałam tylko raz, pomijałam ten fragment i leciałam dalej.
 Dodatkowo wielki plus dla tych książek, ponieważ są one idealnie dostosowane do swojego przedziału wiekowego bo: 
  1. Nie mają przerażająco dużej ilości stron co zniechęca dzieci w tym wieku do sięgnięcia po książkę
  2. Jest dosyć spory druk
  3. Są wyjaśnione słowa lub wyrażenia, których dzieci na pewno nie znają, a które przydają się w życiu, np. było wyjaśnione pytanie retoryczne więc pan Kosik wyręczył rodziców w tłumaczeniu swoim pociechom różnych słów
 Trochę o treści. Pewnego letniego dnia do apartamentowca na obrzeżach Warszawy, w którym mieszka Amelka z rodziną w prowadza się Kuba. Dziewczynak bardzo chce go poznać, jednak myśli, że chłopiec jej nie lubi, a Kuba myśli to samo o Amelii. Pewnego razu dzieci zauważają dziwne zjawiska i postanawiają zbadać tą sprawę. Nie chcę zbyt wiele zdradzać, ponieważ łatwo zrobić tu spojler. Powiem jeszcze tylko, że nie brakuje w tych książkach humoru, są tu też przedstawione rozterki jedenastolatków oraz pokazują także, że czasami dziec są mądżejsze niż dorośli.

 Podsumowując, polecam te książki osobom w każdym wieku, małym czy dużym, chłopcom czy dziewczynkom, nie ważne, każdy może to przeczytać. Na prawdę są bardzo ciekawe, zabawne, czego chcieć więcej?
 Kupując je oczekiwałam wiele i nie zawiodłam się, choć trochę bardziej podobało mi się Kuba i Amelia.

Daję tym książkom 8,5/10


A wy? Czytaliście te książki? Jak wam się podobały? A może macie ochotę po nie sięgnąć?
Jestem bardzo ciekawa co o nich myślicie, więc zachęcam do komentowania :)

Paaa


Brak komentarzy: